دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۰۶۰
گزارشگر : ۲۸۰
سرویس مسجد خبر
در نشست ستارگان محراب مطرح گردید

علماء دین نعمات الهی برای مردم هستند

آیات و روایات فراوانی در لزوم شکرگذاری از نعمات الهی وجود دارد و علماء دین نمونه‌های بارز این نعمات الهی برای مردم هستند.

(دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰) ۱۱:۱۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سی و هفتمین نشست ستارگان محراب با هدف تجلیل از خدمات و مجاهدت‌های ۵۰ ساله حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری امام جماعت مسجد جامع احباب الحسین(علیه السلام) (اصفهانک)، استاد و مدیر حوزه علمیه‌ امام‌ القائم (عجل‌الله فرجه‌الشریف) شب گذشته در مسجد احباب الحسین(علیه السلام) با حضور مردم شهیدپرور منطقه ۱۴، جمعی از علما و فضلا و شاگردان ایشان در حوزه و مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد و سایر مراکز دینی و حوزوی تهران، برگزار شد.

 وی از مرکز رسیدگی به امور مساجد به‌خاطر ابتکار عمل و برگزاری سلسله نشست های ستارگان محراب و تجلیل از علمای دین قدردانی کرد و گفت: مادامی که مردم در چنین جلساتی حضور داشته باشند مشغول شکر خدا هستند، زیرا این امر از سوی پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) هم انجام می‌شد. ایشان هم از انسان‌های خدوم و کسانی که برای مردم سودمند تر بودند، تجلیل می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه به بیان احادیثی از پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) در باب وظایف عالمان دینی و جایگاه آنان در جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: قدردانی از علما توسط مردم، مطلوب همه ائمه اطهار و اولیای الهی است. همچنان که در حدیثی از رسول خدا آمده که می‌فرمایند: «خَیرُ النّاسِ أنفَعُهُم لِلنّاسِ» و از امام صادق هم نقل شده است که؛ «رَحِمَ اللَّهُ قوماً کانوا سِراجاً و مَناراً»، همچنین امام رضا(علیه‌السلام) نیز فرمودند: «رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا»، که همه این روایات دلالت بر جایگاه رفیع و ارزشمند علمای ربانی در جامعه دارد.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه به ویژگی‌ها و خصائص اخلاقی مطلوب اساتید اخلاق حوزه پرداخت و گفت: بر اساس حدیثی از حضرت علی‌(علیه السلام) مردم به سه دسته هستند؛ عالمان ربانی، شاگردان علما و یا افرادی که به دلیل بی پشتوانگی اعتقادی، با هر بادی در جامعه، حتی آرام، به سمت آن حرکت می‌کنند و از این‌رو نقش علما در تربیت نفوس پاک، با اهمیت تر از نقش هر شخص دیگری است.

وی سپس به بیان برخی خصلت‌های شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری اشاره نمود و افزود: خلق نیکو داشتن با مردم، تواضع و فروتنی، ساده زیستی، دغدغه‌مندی برای رفع مشکلات مادی و معنوی مردم و حل و فصل دعاوی و مشکلات آنها، اصرار به طلبه پروری و نگرانی دائمی برای احوال طلاب و شاگردان، از ویژگی‌های برجسته این استاد برجسته حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام اسکندری همچنین به تلاش تبلیغی دشمنان برای فاصله اندازی میان مردم و روحانیت پرداخت و استفاده آنان از ابزارهای هنری برای مخدوش نمودن چهره خدوم علمای ربانی را در راستای سیاست‌های خبیثانه و ضد دین آنان بر شمرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون دشمن با ایجاد شبهه در فضای مجازی اولویت‌ها را برای مخاطبین که همانا مسلمانان و شیعیان باشند، جابجا کرده است! هدف دشمن این است که بین علما و مردم فاصله بیندازد. لذا ده‌ها سال قبل و بعد از پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) مردم را فریب دادند و بین جامعه و امت اسلامی و امیرالمومنین(علیه‌السلام) فاصله انداختند. بین امام حسین(علیه‌السلام) و مردم فاصله انداختند.

حجت الاسلام اسکندی افزود: اما اکنون مردم ما به لطف این نظام اسلامی بصیرت خاصی دست یافتند. دشمن اکنون تمام کانال ها و فضای مجازی را بسیج کرده است که مردم را از اصل نظام دور کند. باید حواسمان جمع باشد! مردم باید از ظرفیت علما و به خصوص ائمه جماعات مساجد که خود یک دانشگاه محسوب می‌شوند پیروی و تبعیت کنند.

وی در پایان گفت: ما باید قدردان مکتب حسین(علیه‌السلام) باشیم که این بصیرت را در ما ایجاد کرد که در هر عصری حق را از باطل تشخیص دهیم. اینکه گاهی بی حرمتی از سوی مردم عادی و شخصی به یک عالمی می‌شود، نتیجه تلاش یک‌شبه دشمن نیست! دشمن سال‌ها تلاش کرده تا مردم را فریب دهد! اکنون این اتفاق وظیفه ما را سخت می‌کند. ما باید بتوانیم با بهره گیری از این مکتب، علم و خلق نیکو و ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) مانع انحرافات این‌چنینی شویم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران برگزار شد، از لوح زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین سید سید مجتبی بدری، توسط حجت الاسلام و المسلمین حسین محمد ابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعی از علما و ائمه جماعات شرق تهران رونمایی شد.

همچنین هدایایی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و همچنین شاگردان این استاد با سابقه حوزه، به ایشان تقدیم شد.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام و المسلمین بدری استاد سطوح حوزه علمیه تهران، مدیر حوزه علمیه امام القائم(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و امام جماعت مسجد جامع احباب الحسین(علیه‌السلام)( اصفهانک) تهران در سال ۱۳۳۶ در شهرستان جزین از توابع استان خراسان رضوی دیده به جهان گشود و بعد از ورود به حوزه علمیه و تلمذ در نزد اساتید برجسته از سوی مرحوم آیت الله سید جواد علم الهدی به عنوان مدیر حوزه علمیه امام القائم تهران منصوب شد. وی همچنین از جمله شاگردان درس خارج مقام معظم رهبری بوده است.

https://farhang.masjed.ir/u/G1i
سی و هفتمین
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 1
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 2
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 3
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 4
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 5
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 6
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 7
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 8
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 9
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 10
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 11
سی و هفتمین نشست ستارگان محراب 12
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید