دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۰۱
گزارشگر : ۶۹۱
سرویس مسجد خبر
از مشارکت با هیئت‌های عراقی تا خدمت رسانی به محرومین

برنامه‌های مسجد الرسول(ص) در اربعین

حجت‌الاسلام بابایوسفی گفت: همکاری با هیئات مذهبی کشور عراق، برپایی ایستگاه صلواتی توسط هیئت محبان الشهدا و خدمت رسانی به محرومین از جمله برنامه‌های مسجد الرسول (ص) در زمینه اربعین است.

(دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱) ۰۹:۵۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «مهرداد بابایوسفی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه مسجد الرسول (ص) (واقع در تهران، محله سعادت آباد، میدان شهید طهرانی مقدم) در دهه آخر ماه صفر میزبان عزاداران مصائب آل الله (ع) است، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسین قرنی در این مراسم سخنرانی و چند تن از ذاکران پیشکسوت و جوان اهل بیت (ع) مداحی می کنند. این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد الرسول (ص) افزود: اهالی مسجد الرسول (ص) همچنین در شب و روز اربعین حسینی (25 و 26 شهریور ماه) مجلس روضه برگزار می کنند و اطعام نمازگزاران نیز صورت می گیرد. ضمن اینکه مثل بسیاری از مناسبت ها گروه جهادی این مسجد غذای گرم میان نیازمندان در جنوب تهران توزیع می کنند.

 

وی اضافه کرد: کمک به هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) و چندین هیئت دیگر که در کشور عراق در ایام پیاده روی اربعین حسینی موکب دارند و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی توسط هیئت محبان الشهدا  از جمله برنامه های مسجد الرسول (ص) در زمینه اربعین است. موکب داران دارای مجوز با حضور در این مسجد ضمن معرفی خود، کمک های مردمی خوبی جمع آوری کردند.

 

بابایوسفی گفت: در شب و روز اربعین حسینی هیئت های مذهبی محله کاج و سعادت آباد در مقابل مسجد الرسول (ص) ایستگاه صلواتی برپا می کنند و چای به سبک ایرانی و عراقی میان عزاداران توزیع می کنند. حال و هوای میدان شهید طهرانی مقدم به واسطه این حضور و برگزاری مراسم عزاداری کاملا شبیه پیاده روی اربعین در کشور عراق می شود.

 

وی افزود: اهالی مسجد الرسول (ص) ضمن شرکت گسترده در پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق، عده ای از آنان نیز در برنامه جاماندگان اربعین حسینی در تهران شرکت می کنند. ضمن اینکه هیئت های مذهبی سعادت آباد با محوریت این مسجد در برگزاری این مراسم مشارکت دارند.

 

پایان پیام/
https://farhang.masjed.ir/u/z4b
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید