دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۰۲
گزارشگر : ۶۹۲
سرویس مسجد خبر
امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) خبر داد:

اعزام زائر اولی ها به اربعین از سوی مسجد

حجت‌الاسلام ربانی نژاد گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن عسکری(ع) امسال بیش از ۲۰ زائر اولی را در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام کرد.

(دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱) ۰۹:۵۵
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام«علی ربانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فعالیت های قابل توجه ای از سوی ائمه جماعات مساجد برای تشویق مردم به حضور در مراسم پیاده روی اربعین صورت گرفته است، اظهار کرد: بر همین اساس اهالی مساجد هم حضور خوبی در مراسم پیاده روی اربعین داشته اند و هم در قالب موکب ها و گروه های مختلف در خدمت رسانی به زائران حسینی و عتبات عالیات مشارکت دارند.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) (واقع در تهران، خیابان دماوند، خیابان شهید منتظری، انتهای خیابان شهید اسدی) افزود: جمع زیادی از اهالی این مسجد نیز در پیاده روی اربعین از مرز ایران تا عتبات عالیات و به ویژه زیارت حرم حضرت سیدالشهدا (ع) مشارکت دارند. دشمن تلاش و تبلیغی زیادی برای کمتر شدن حضور مردم در این مراسم دارد،اما واقعیت میدانی از حضور میلیونی مردم ایران و زائران حسینی از سایر کشورها در کشور عراق برای رقم زدن یک حماسه و رویداد بزرگ دیگر حکایت می کند.
 
وی اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن عسکری (ع) نیز امسال بیش از 20 زائر اولی را در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام کرد تا این گروه که مشکل مالی دارند از فیض این سفر محروم نشوند. این کانون در طول سال و در مناسبت های مختلف همین کار را در قالب اعزام به شهرهای مقدس مشهد و قم انجام می دهد. 
 
ربانی گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن عسکری (ع) در برگزاری همایش جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی نیز مشارکت دارند و در برپایی موکب ها در ابتدای مسیر این پیاده روی -میدان امام حسین (ع) و خیابان 17 شهریور- فعالیت می کنند. این همایش در میان مردم رواج یافته است، با توجه به اینکه مردم در دو سال قبل از فیض حضور در اربعین حسینی به دلیل شیوع ویروس کرونا محروم بودند، امسال برای همایش جاماندگان مشارکت بیشتری خواهند داشت.
 
وی ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن عسکری (ع) همچنین در برگزاری مراسم عزاداری در دهه دوم ماه صفر و به ویژه در شب و روز و شام اربعین حسینی مشارکت دارد. این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و همراه با اطعام نمازگزاران در روزهای 25 و 26 شهریور ماه برگزار می شود.
 
پایان پیام/
https://farhang.masjed.ir/u/z46
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید