دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۰۷
گزارشگر : ۶۹۱
سرویس مسجد خبر
امام جماعت مسجد فاطمیه؛

توصیه مهم میرزا هاشم آملی به ائمه جماعات

حجت‌الاسلام والمسلمین نعمتی گفت: آیت‌الله میرزا هاشم آملی به طلاب درس خارج فقه و اصول می‌گفت با وقف خود در مسجد، راه سعادت را به سرعت طی می‌کنند.

(دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱) ۱۱:۵۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسین نعمتی» در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد به عنوان طلبه حوزه علمیه باید اهل تقوی باشند و ترس از خدا و اخلاص شرط اول موفقیت‌شان در مساجد و سعادت آنان در دنیا و آخرت است، اظهار کرد: شرط دوم باسواد بودن است، بنابر این، بهتر است همه ائمه جماعات پس از گذراندن دروس مقدماتی و سطوح، حداقل یک دوره کامل در درس خارج فقه و اصول شرکت کنند.

امام جماعت مسجد فاطمیه (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، خیابان آذرباد) افزود: مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی در حوزه علمیه قم می فرمود طلبه بی‌سواد به هیچ چیزی نمی رسد و جایگاهی نزد مردم نخواهد داشت. بنابر این، وقتی طلبه بی‌سواد موفق نخواهد بود امام جماعت به طریق اولی، موفقیتی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله میرزا هاشم آملی نیز تاکید داشت ائمه جماعات ضمن داشتن تقوی و سواد، باید خود را وقف مسجد کنند تا به این صورت طریق سعادت را با سرعت بیشتری طی کنند زیرا در مسجد بیشتر می توان با حل مشکلات مردم و معرفی درست دین، هم ثواب کسب و هم به دین خدمت کرد.

نعمتی تاکید کرد: بنده مدتی هم در مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی در حوزه علمیه تهران تحصیل کردم و خوب به یاد دارم که آقای مجتهدی نیز از نبود امام جماعت در برخی از مساجد کشور گلایه می کرد و می گفت چرا برخی از طلبه ها به جای قبول مسئولیت در مساجد، ابتدا به فکر استخدام شدن در ادارات هستند! این حرف کاملا درستی است در حالی که عرصه های تبلیغ در بسیاری از مساجد و هیئت های در نقاط مختلف کشور خالی است، عده ای از طلاب ابتدا به فکر پیدا کردن کار اداری هستند.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر اینکه، هر طلبه ای که قرار است امام جماعت مسجدی شود ابتدا باید در همان مسجد یا مسجدی دیگر، راه و رسم امامت جماعت را یاد بگیرد و سپس به عنوان امام راتب، منصوب شود. 

پایان پیام/
https://farhang.masjed.ir/u/z47
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید