پنج شنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۷۷۵
گزارشگر : ۶۹۱
سرویس مسجد خبر
معاون پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

گفتمان‌سازی، بهترین روش در «جهاد تبیین» است

حجت اللاسلام همتی: امروز منطق گفتمانی و تبیین چهره به چهره کامل‌ترین منطق است و گفتمان‌سازی بهترین روش برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن است.

(پنج شنبه ۱ دی ۱۴۰۱) ۱۵:۰۷

به گزارش سرویس تخصصی مسجد خبر پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن همتی، معاون پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه (۱دی‌ماه) در همایش «نهضت جهاد تبیین» که در مسجد جامع امام سجاد(ع) در صادقیه برگزار شد با بیان اینکه آمریکایی‌ها از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز ۱۷سند امنیت ملی خود را منتشر کرده‌اند که در برخی از این اسناد شاهد اشاره به مسائل انقلاب اسلامی و پیشرفت آن هستیم، اظهار کرد: در دوره‌ی «بایدن» نیز آخرین سند منتشره شده به سه کشور با عنوان کانون تهدید آمریکا اشاره شده که از چین به عنوان رقیب اقتصادی، روسیه به عنوان خطر برای شرق اروپا و ایران به عنوان تهدیدی برای منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه نام برده شده است.

وی ادامه داد: آمریکا از ما ترسیده و این یک باور است و بقای خودش را در تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌داند و این سرعت و شتاب علمی که ایران امروز در پیش گرفته است بیانگر این موضوع است که جایی برای آمریکا در منطقه ما وجود نخواهد داشت، این موضوع را آمریکا به خوبی می‌داند.

معاون پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: از یک‌طرف زیرساخت‌های آمریکاهایی پوسیده و آنها می‌دانند که شرایط خوبی ندارند و با این وضعیت اگر به پیش بروند، سال ۲۰۲۵ با بحران مواجه می‌شوند. تا به امروز آنها با منابع ارزان خاورمیانه و استعمار مناطق دیگر هزینه‌های خود را جبران می‌کردند اما این وضعیت دیگر وجود ندارد.

همتی افزود: از طرفی دیگر آمریکا زمانی دارای یک قدرت نظامی بالا بود و هرجایی می‌خواست مواضع خودش را غالب می‌کرد، اما امروز دیگر در بحث نظامی این شرایط را ندارد و حتی در سندهای خودشان اعلام کردند که دیگر توان مقابله نظامی با ایران را هم ندارند.

وی تأکید کرد: دشمن امروز جنگ جهانی رسانه را بر علیه ما آغاز کرده و از این رو مدت‌ها پیش رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را مطرح کردند. امروز هم ما باید در نظام برنامه‌ریزی متناسب با این تهاجم خود را تجهیز کنیم. کنش ما با حجم حملات دشمن تناسب ندارد و اگر بخواهیم این رویه را ادامه دهیم بخش زیادی از بدنه جبهه انقلاب را از دست خواهیم داد.

معاون پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب اصطلاح جنگ رسانه‌ای را بیان کردند یعنی اینکه که اگر متوجه این شرایط نباشیم بخش زیادی از ذهن و جسم جامعه را از دست می‌دهیم و باید تمام ذهن و ظرفیت خود را در این مسیر به کار بگیریم.

همتی ابراز کرد: در کشور ما ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که پراکنده است و باید یکپارچه و هدایت شود و در این بخش مشکل داریم. قوه قهریه در این‌ جنگ کارساز نیست، وضعیت کف خیایان را می‌توان در کمتر از سه روز سامان داد، اما فایده نخواهد داشت و یک اقدام موضعی است. لذا باید مبلغین با کارهای فرهنگی و تبیین جامعه را روشن کنند.

وی اظهار کرد: امروز منطق گفتمانی و تبیین چهره به چهره کامل‌ترین منطق است و گفتمان‌سازی بهترین روش برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن است.

معاون پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان گفت: مساجد کانون‌های فکری جامعه هستند که می‌توانند در امر جهاد تبیین کمک کنند و جامعه‌ی روحانیت اگر بخواهد در این‌مسیر کم اثر و کم فروغ باشد، در جنگ جهانی رسانه بازنده خواهیم بود، لذا باید در مساجد به عنوان مهمترین جبهه‌ی جهاد تبیین، حلقه‌های بصیرت افزایی را آغاز و نقش این جبهه را بیشتر پی بگیریم.

انتهای پیام

https://farhang.masjed.ir/u/10da
همایش «نهضت جهاد تبیین»
همایش «نهضت جهاد تبیین»
حجت الاسلام والمسلمین حسین محمدابراهیم
حجت الاسلام والمسلمین محمودی
حجت الاسلام والمسلمین همتی
همایش «نهضت جهاد تبیین»
همایش «نهضت جهاد تبیین»
همایش «نهضت جهاد تبیین»
همایش «نهضت جهاد تبیین»
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید