یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۸۴۳
گزارشگر : ۶۹۱
سرویس مسجد خبر
میرمحمدیان:

محله اسلامی با محوریت مساجد شکل می‌گیرد

مدیرعامل بنیاد هدایت از برگزاری سلسله نشست‌های آموزشی منتخبین بسیج محلات و امامان منتخب مساجد در طرح محله اسلامی خبر داد و گفت: این دوره‌ها با اجرای بنیاد هدایت و پشتیبانی بسیج محلات به صورت هفتگی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

(یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱) ۱۵:۰۷

به گزارش سرویس مسجد خبر؛ حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در گفت‌وگو با فارس از برگزاری نخستین دوره آموزشی منتخبین بسیج محلات و امامان منتخب بسیج خبر داد و اظهار داشت: این دوره‌ها با پشتیبانی بسیج و اجرای آموزش بنیاد هدایت برگزار می‌شود و در خدمت اساتیدی همچون حجج‌اسلام عالی، ماندگاری و برادران هستیم. همچنین سردار حیدر بابا‌احمدی رئیس سازمان بسیج محلات، ضمن فراهم آوردن بستر لازم برای برگزاری دوره و تعامل خوب و سازنده‌ای که با مجموعه بنیاد هدایت دارند، زحمت تدریس یکی از سرفصل‌های دوره را نیز برعهده دارد.

آموزش ۳ روزه ۱۲۰ امام محله و فرمانده بسیج

وی با بیان اینکه این سلسله نشست‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت، گفت: در این دوره آموزشی هر هفته پذیرای ۱۲۰ نفر از امامان محله و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد از سرتاسر کشور خواهیم بود که در این دوره از هر شهرستان یک مسجد موفق و فعال که امام محله با همراهی فرمانده پایگاه توانسته‌اند کاری را رقم بزنند، در آن شرکت دارند. 

میرمحمدیان به برنامه‌های تدارک دیده شده در این سلسله نشست‌های ۳ روزه نیز اشاره کرد و افزود: در کنار بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، آموزش‌های مربوط به چیستی و چگونگی محله اسلامی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و کارگاه و بوم حل مسئله و مباحث جهاد تبیین نیز از دیگر محتواهایی است که در این دوره‌ها ارائه می‌شود.

با امامتِ امام محله و دبیری فرمانده بسیج، محله اسلامی شکل می‌گیرد

وی برگزاری کارگاه حل مسئله و بوم حل مسئله را یکی از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های دوره برشمرد و گفت: بحث‌های تئوری و نظری و کارگاه عملی بوم حل مسئله مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و خود امامان و فرماندهان بسیج در این بوم‌ها به جمع‌بندی در مورد یک مسأله می‌رسند و هر گروه بوم خود را ارائه می‌دهد و بوم‌های برتر مشخص‌ می‌شود.

مدیرعامل بنیاد هدایت در ارزیابی خود از نحوه برگزاری نخستین دوره، اظهار داشت: دوره خوبی بود که با محوریت مسجد و حول محله اسلامی تشکیل شد، انتظار داریم در دوره‌های بعد کار به نحو بهتری پیش برود. در این طرح امام و مسئول پایگاه دست به دست هم داده‌اند تا با امامتِ امام محله و دبیری فرمانده پایگاه، محله اسلامی شکل بگیرد.

محله اسلامی با مسجدمحوری شکل می‌گیرد

میرمحمدیان هدف کلی این سلسله نشست‌ها را بحث نگرشی به مسئله محله اسلامی و چرایی و چگونگی شکل‌گیری آن با تأکید بر مسجدمحوری عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مهارت‌هایی که برای تحقق محله اسلامی نیاز است در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود. بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز نیز با رویکرد آموزشی دنبال می‌شود؛ سیر تاریخی تبیین و ارائه الگوی امامت و حکمرانی اسلامی از زمان پیامبر(ص) تا کنون و اتفاقاتی که در این بازه زمانی رخ داده ارائه می‌شود و بحث‌ها و گعده‌هایی نیز درباره محتوای نمایشگاه و آموزش گفتمان امامت و حکمرانی نرم محلی شکل می‌گیرد.

پایان پیام/

https://farhang.masjed.ir/u/12sx
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید