شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۹۹۷
گزارشگر : ۶۹۱
سرویس مسجد خبر
آیت الله حسینی همدانی:

مسجد از کانون‌های اصلی تربیت جامعه است

آیت الله حسینی همدانی گفت: خانواده، مدرسه، مسجد، هیئت، حوزه و دانشگاه و سمن‌ها را از کانون‌های اصلی تربیتی جامعه است.

(شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱) ۱۵:۱۵

به گزارش مسجدخبر به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله حسینی همدانی، در نوبت صبح دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علما و فضلای استان‌های تهران، البرز و سمنان که در مجمع آموزشی فرهنگی آدینه تهران در حال برگزاری است، با مغتنم شمردن مباحث مطرح شده از سوی علما و شخصیت‌ها در اجلاسیه، دیدگاه‌های خود را درباره فضای مجازی ارائه کرد.

وی فضای مجازی را یکی از مؤلفه‌های پیشرفت جوامع خواند و با تأکید بر این که کشورها با مدیریت فضای مجازی موفقیت‌هایی را بدست آورده‌اند، به کمبودها و کاستی‌های موجود در کشور در این راستا اشاره و بر لزوم برنامه ریزی برای جبران این کاستی‌ها تصریح کرد.
 
امام جمعه کرج با تأکید بر این که امروز همه صاحب نظران متفق القول هستند که دشمنان همه طراحی‌ها و توطئه‌ها را علیه انقلاب و ملت ایران بکار گرفته اما مدام سرشکسته و نقشه آنان نقش برآب شده است، گفت: آن‌ها امروز تمرکزشان را روی فرهنگ، عقاید و باورهای جامعه متمرکز کرده‌اند.پ
 
وی افزود: مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما دست از ارزش‌ها برنداشته و برنمی‌دارند؛ دشمنان هم این را به خوبی فهمیده‌اند، اما تلاش می‌کنند نسل جدید و آینده را نسبت به اصول و ارزش‌ها بی‌تفاوت کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند تا اسلام را از متن زندگی مردم و جامعه خارج کنند، آن‌ها با ترویج سکولاریسم و اباحه گری به دنبال بی تفاوت ساختن آنان نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی هستند.
 
وی افزود: ما امروز در هجمه همه جانبه مجازی دشمن قرار داریم، باید خط تهاجمی دشمن را رصد کنیم، سیاه لشکری از تاثیرگذاران اجتماعی، بازیگران، ورزشی‌ها و .. را به صحنه آورده و ارزش‌های ما را آماج تاخت و تاز قرار داده اند.
 
آیت الله حسینی همدانی با تأکید بر این که باید به سلطه دشمن بر فضای مجازی پایان دهیم، اظهار داشت: باید لحظه‌ها را به درستی بشناسیم، اولویت‌ها را به خوبی درک کنیم و در فضای مجازی قوی و فعال شویم؛ چراکه شیطان با همه ابزار و لشکر شروع به حمله کرده است.
 
وی بر لزوم بکارگیری همه توان و قدرت برای مقابله با نقشه دشمنان در فضای مجازی تاکید و با مهم و حساس ارزیابی کردن نقش روحانیت در این راستا، تصریح کرد: روش تبلیغ ما باید به گونه ‌ای باشد که با روش‌های نوین بتوانیم ابتدا توان خود را بالا برده و بعد بتوانیم با آشنایی با زبان قوم به رسالت هدایت گری خود عمل کنیم.
 
آیت الله حسینی همدانی گفت: جبهه رسانه‌ای اسلام و انقلاب باید بسیار فراتر از وضعیت کنونی فکر و عمل کند، عمل و اندیشه ما در این عرصه باید متناسب با عرصه حکمرانی بین المللی مجازی باشد و در این زمینه بدون داشتن نقشه راه موفق نخواهیم شد؛ ما در این عرصه قرارگاه و قوانین مکمل نداریم و به پدافند غیر عامل توجه نکرده‌ایم.
 
وی خانواده، مدرسه، مسجد، هیئت، حوزه و دانشگاه و سمن‌ها را از کانون‌های اصلی تربیتی جامعه برشمرد و با تأکید بر این که در همه این عرصه‌ها باید طرح عملیاتی، انگیزه بخش و قابل اجرا داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید در این جنگ قوی باشیم و برای نقش آفرینی در مسیر تمدن سازی اسلامی خود را بیش از پیش آماده کنیم.
پایان پیام/
https://farhang.masjed.ir/u/1731
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید