سه شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۰۵
گزارشگر : ۶۹۱
سرویس مسجد خبر
طرح «راویان انتظار»‌ در حال برگزاری‌ست؛

دومین دوره طرح جهادی اعزام مبلغ به مساجد

دومین دوره طرح جهادی اعزام مبلغ با عنوان «راویان انتظار» هم اکنون و در آستانه نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، در حال برگزاری است.

(سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱) ۱۱:۲۸
به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ دومین دوره طرح جهادی اعزام مبلغ با عنوان «راویان انتظار» هم اکنون و در آستانه نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر، امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، در بیش از ۳۰ مسجد تهران در حال برگزاری است. این طرح به همت «مرکز رسیدگی به امور مساجد» و با همکاری «موسسه سرو امید» برگزار می‌شود.
 
مسجدخبر، در گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین دکتر «سیدمحمدجواد جلالی» مدیر عامل «موسسه سرو امید»، جزئیات و پیشینه این طرح را جویا شده که در ادامه می‌خوانید.
 
حجت الاسلام سیدمحمدجواد جلالی درباره پیشینه این طرح گفت: موسسه سرو امید چند سالی است که با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد استان تهران نموده است. 
 
مدیر عامل موسسه سرو امید در ادامه گفت: این موسسه برخی از نشست های علمی و پروژه‌های فرهنگی را به فراخور مناسبتهای ملی و مذهبی با همکاری این مرکز برگزار می‌نماید. در سال جاری به مناسبت ایام اعیاد شعبانیه یک طرح جهادی با عنوان «راویان انتظار» برگزار نموده که اکنون دومین دوره این طرح در حال برگزاری است. 
 
وی افزود: در این برنامه، ۳۰ نفر از مبلغین حوزه علمیه قم که عموما در حوزه «ولایت» تخصص دارند، به تبیین شبهات و بیان مسائل مهدویت که یکی از زیرشاخه‌های جهاد تبیین است، می‌پردازند. هم اکنون، این طرح در ۱۳۰ مجلس و در ۳۰ مسجد منتخب تهران، در حال اجرا است.
 
مدیر عامل موسسه سرو امید درباره برنامه‌های طرح «راویان انتظار» گفت: پرده‌خوانی مهدویت و نشست‌های پرسش و پاسخ در حوزه مهدویت از جمله برنامه‌هایی است که در ایام منتهی به نیمه شعبان و میلاد با سعادت امام زمان عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف در مساجد مذکور در حال برگزاری است.
 
وی افزود: دوره طرح جهادی اعزام مبلغ، در حدود پنج سال است که اجرا می‌شود، اما این دومین دوره‌ای است که در ایام نیمه شعبان و با محوریت موضوع مهدویت و انتظار برگزار می‌شود. طرح‌هایی مشابه در ایام عید سعید غدیر خم به عنوان «راویان علوی» و همچنین در ایام فاطمیه با عنوان «منادیان فاطمی» برگزار شده بودند.

 

پایان پیام/

https://farhang.masjed.ir/u/173l
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید