یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۱۱
گزارشگر : ۶۹۱
سرویس مسجد خبر
حجت‌الاسلام قمی:

محدوده فعالیت مسجد به محله‌ها گسترش پیدا کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: محدوده کار مسجد دیوار‌های مسجد نیست و تمام محله شهر و روستا را پوشش می‌دهد.

(یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱) ۱۶:۳۹

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز یکشنبه 21 اسفند در مراسم اختتامیه "مهرواره بانور؛ رزمایش همدلی برای تحقق محله اسلامی" و نیز افتتاحیه "مهرواره محله همدل" روایت همدلی مردم در محله‌ها را با جهاد تبیین مرتبط دانست و تصریح کرد: اگر مهرواره محله همدل فقط به امر اصلی همدلی و رفع مشکل بپردازد ولی روایت هنرمندانه آن را جدی نگیریم، کار به ثمر نخواهد رسید.

ضرورت تقدیر از بانوان فعال و مؤمن

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در طرح مهرواره بانور افراد فراوانی وارد میدان شده و نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: جا دارد که از همسران این افراد که سختی مسیر را تحمل می‌کنند، تجلیل شود. در این طرح نیز باید بانوان حاضر در میدان که از همسران امامان جماعت و فعالان دیگر هستند تقدیر شود.

او با تأکید بر اینکه باید مجاهدت‌های بانوان در این عرصه‌ها را ستود، اظهار داشت: بانوان در روایت ادبیات دفاع مقدس از مردان پیشی گرفته‌اند و هنرمندانه روایت کردن از ویژگی‌های ایشان است. به همین علت حضور بانوان با تمامی برکت‌هایی که دارد نیز باید روایت شود.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: تمام فرصت‌های رشد و تربیتی که خداوند متعال طراحی کرده ما را به این جهت سوق می‌دهد که برای رفع فقر دعا کرده و تلاش کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی همه جانبه که با آن مواجه هستیم، شکاف اجتماعی یکی از اهداف دشمنان است، خاطرنشان کرد: ترمیم این شکاف را باید با مواسات و تواصی و همدلی جبران کرد. اگر مردم در زمینه گره‌گشایی از نیارمندان و روایت این همدلی پای کار بیایند، مشکلات حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام قمی با تأکید بر اینکه امروز نیاز داریم خوبی‌های موجود در کف جامعه روایت شود، اظهار داشت: وقتی تلاش افرادی که در یک محله در حال رفع مشکلات هستند روایت نشود، در این جنگ ترکیبی با مشکل مواجه خواهیم شد. امروز همه باید توان خود را با هم پیوند بزنند و زمینه اجتماع مؤمنانه برای به میدان آمدن مردم و تحقق محله اسلامی را فراهم کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از زحمات همه بانوان در مهرواره بانور قدردانی می‌کنم و امیدوارم این خدمات به خوبی تداوم داشته باشد و نقش مؤثر بانوان در جامعه بیش از پیش نمایان شود.

لزوم حرکت در جهت تمدن نوین اسلامی

در ادامه حجت‌الاسلام خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد طی سخنانی به ظرفیت‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز ظرفیت‌های انقلاب اسلامی باید پای کار برنامه‌هایی همچون بانور بیایند که به همدلی بیشتر مردم با یکدیگر می‌انجامد.

رئیس ستاد فهما خاطرنشان کرد: حضور مردم در پای کار انقلاب و ایستادگی ایشان بر آرمان‌های انقلاب نشان می‌دهد که در حال حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی هستیم.

خداداده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را زمینه قوی و پای کار برنامه‌های انقلابی و دینی عنون کرد و گفت: پرچم‌داری کار مسجد امر مقدسی است و ما تلاش می‌کنیم که خادمان خوبی برای خانه‌های خدا باشیم.

رئیس ستاد فهما با اشاره به اینکه دهه تکریم مساجد از فردا آغاز می‌شود، اظهار امیدواری کرد که ضمن غبارروبی از مساجد، دل‌ها را نیز غبارروبی کنیم و آماده ماه میهمانی خدا شویم.

در پایان مراسم از چهار بانوی برگزیده مهرواره بانور که به نمایندگی از بانوان برتر این مهرواره در نشست حضور داشتند، تجلیل و قدردانی شده و پوستر مهرواره محله همدل رونمایی شد.

انتهای پیام/

https://farhang.masjed.ir/u/176v
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید