شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۲۲۱
گزارشگر : ۶۹۱
سرویس اصلی
در آئین افتاحیه «مسجدانه» مطرح شد:

«مسجدانه» آغاز یک عملیات بزرگ است

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: هدف ما از «مسجدانه» این است که مقدمه‌ای برای اجرای عملیات گسترده‌تری در طول سال باشد.

(شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲) ۱۳:۱۴
به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ آیین افتتاحیه «عملیات مشترک پایگاه‌های تابستانی مساجد محوری منطقه یک» با عنوان «مسجدانه»، عصر چهارشنبه ۳۱ خرداد، با حضور سید مهدی صباغ، شهردار منطقه یک، سلیمه رودکی، معاون فرهنگی هنری شهرداری این منطقه، امیرحسین طاهری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات، حجت‌الاسلام محسن کرمانی مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران و دانش آموزان و نوجوانان شرکت کننده در فعالیت‌های تابستانی مساجد محوری، به همراه خانواده و مربیان خود و همچنین ائمه جماعات مساجد شرکت‌کننده در «مسجدانه» در مجموعه فرهنگی هنری آسمان زعفرانیه برگزار شد.
 
«مسجدانه» آغاز یک عملیات بزرگ است
 
حجت‌الاسلام محسن کرمانی مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران (مناطق ۱ و ۳ تهران) در آیین افتتاحیه مسجدانه گفت: هدف از اجرای «مسجدانه»، هم‌افزایی ائمه جماعات و مربیان پرورشی مساجد محوری شرکت کننده در «عملیات مشترک پایگاه‌های تابستانی مساجد محوری» است، تا این مساجد بتوانند از ظرفیت‌های منطقه و همچنین ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: این عملیات بدین منظور طراحی شده تا مساجد محوری شمیرانات بتوانند با فعالیت شبکه‌‌ای خود، یک برنامه فاخر، جامع و موثر در فصل تابستان برای نوجوانان و کودکان مسجدی ارائه دهند.
 
مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: امید است مساجد محوری شرکت‌کننده در «مسجدانه» در مسیر اجرای این عملیات از ظرفیت‌های فراوان شهرستان و بسیج مساجد و محله‌ها استفاده نمایند. بسیج به خوبی می‌تواند به اجرای این عملیات کمک کند. زیرا هم دارای تجربه‌ی ارزشمندیست و هم ظرفیت‌های خوبی دارد.
 
وی افزود: امکانات فرهنگی و ورزشی فراوانی برای اجرای این عملیات شناسایی شده و امید است، یک محیط شاد و با نشاط، برای نوجوان فراهم شود. در مساجد منتخب ما، برنامه های خاصی تدارک دیده شده و مربیان آن هم انتخاب شده‌اند و هم اکنون تمام امکانات فرهنگی و ورزشی این مساجد، آماده بهره برداری در این عملیات است.
 
حجت‌الاسلام کرمانی در ادمه با بیان اینکه؛ هدف ما از «مسجدانه» این است که مقدمه‌ای برای اجرای عملیات گسترده‌تری در طول سال باشد، گفت: ائمه جماعات و مربیان حاضر در این عملیات طوری برنامه‌ریزی نمایند که این نوجوانان و کودکان عزیز، در طول سال با مسجد در ارتباط باشند و برنامه‌هایی برای رشد معنوی آنها طراحی و اجرا نمایند.
 
مدیر ناحیه باهنر افزود: طبق احادیث، اگر فرزندان ما در مسجد رشد و نمو نمایند، قطعاً راه سعادت را پیش خواهند گرفت و از هرگونه انحرافی مصون خواهند ماند.
 
وی درباره نامگذاری این عملیات گفت: «مسجدانه» یعنی برنامه‌ای که متناسب با مسجد باشد و مسجد محور آن باشد. کمااینکه وقتی می‌گوییم کودکانه، یعنی برنامه‌ای که متناسب با کودک است. امیدواریم با اجرای چنین عملیاتی بتوانیم، نوجوانان را بیش از گذشته جذب فضای معنوی مسجد نمائیم.

 

شهرداری منطقه یک حامی برنامه‌های مسجد محور است

 
همچنین در این مراسم سید مهدی صباغ، شهردار منطقه یک تهران، در سخنانی گفت: «مسجدانه» یک طرح بسیار جذاب و مناسب برای تابستان بچه‌های مسجدی است، که با هماهنگی و همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان شمیرانات و شهرداری منطقه یک در ۱۲ مسجد از ۱۲ محله‌ی این منطقه برگزار می‌شود. در این عملیات، مساجد محور هستند و شهرداری با ارائه ظرفیت‌های خود با مساجد در این عملیات همکاری خواهد کرد. 
 
شهردار منطقه یک تهران گفت: دکتر زاکانی، شهردار محترم تهران، همواره بر اولویت و محوریت مساجد در محله ها تاکید دارد و در همین راستا، ما نیز در هر محله‌ای که حضور پیدا می‌کنیم، کار خود را از مسجد آن محله آغاز می‌کنیم.
 
وی افزود: در حضور امام جماعت آن محله به درخواست های مردم رسیدگی می کنیم همچنین، پایش‌های صبحگاهی محلات شمال تهران با محوریت مساجد برگزار و طی آن مدیران شهری منطقه یک با حضور در مساجد برای شناسایی و رفع مشکلات با شهروندان محلی به تعامل و گفت وگو می‌پردازند.
 
سیدمهدی صباغ گفت: معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه یک ماموریت دارند، از برنامه‌های مساجد حمایت کنند. به آن‌ها تاکید شده که ورودی به برنامه‌های مسجد محور نداشته باشند و تنها نقش «حامی» را ایفا کنند و همواره محوریت مسجد را مد نظر قرار دهند. هرچقدر برنامه‌های مساجد ما پربارتر و غنی‌تر باشند، مطمئناً در آینده‌ی مدیریت کشور و تربیت نیروهای متعهد تأثیر مثبتی خواهند داشت.
 
وی افزود: «مسجدانه» تجربه گرانقدری برای شرکت کنندگان در آن خواهد بود. ما این نوید را می‌دهیم که، حضور فرزندانمان در چنین برنامه‌هایی، باعث می‌شود در آینده از مسئولین و مجریان خوب این کشور شوند. زیرا آنها با استفاده از امکانات اندک مساجد و استفاده بیشتر از هوش و خلاقیت خود، بهترین برنامه‌ها را خواهند داشت. 
 
سیدمهدی صباغ ادامه داد: فرزندان ما در مساجد تربیت می‌شوند و وقتی در این برنامه‌ها شرکت می کنند، رشد آنها در مسیر درست و الهی تضمین خواهد شد. ما در شهرداری منطقه یک تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای فعالیت‌هایی که با محوریت مسجد انجام می‌شوند، امکانات لازم را فراهم نمائیم. امید است همه ۲۷ محله منطقه یک تهران در چنین عملیات هایی حضور داشته باشند و از تجربه ۱۲ مسجد محوری شرکت کننده در «مسجدانه» بهره ببرند.
 
شهردار منطقه یک تهران در پایان گفت: امید است، «مسجدانه» یک طرح موفق و تاثیرگذار باشد و تجربه ارزشمندی برای سایر مساجد در چنین عملیات‌هایی باشد.
 
تصاویر این رویداد را در آلبوم زیر ببینید.
 
https://farhang.masjed.ir/u/1asw
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
مسجدانه
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید