یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۲۲۲
گزارشگر : ۶۹۱
سرویس مسجد خبر
آیت‌الله اعرافی:

احیای مساجد موجب ساماندهی مسائل فرهنگی می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر مساجد احیا شوند حداقل نیمی از مسائل فرهنگی جامعه ساماندهی می‌شوند.

(یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲) ۰۷:۴۱
به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه عصر امروز دوشنبه ۲۹ خردادماه در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و اساتید طرح جامع شهید بیاضی‌زاده ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: در خصوص امر تبلیغ چند نکته حائز اهمیت است که مهمترین آن مخاطب‌شناسی و شناخت ذائقه مخاطبین است.

 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: باید بدانیم مخاطبی که وجود دارد تحت تاثیر گفتمان غربی، فضای مجازی و ... است.
 
وی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی در ابتدای هم‌آورد، گفتمانی بسیارسنگین با گفتمان غرب است که ما در مقایسه با امکانات مادی و رسانه‌ای غرب از محدودیت‌های بیش‌تری برخوردار هستیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه‌علمیه تصریح کرد: راهبران تبلیغ دینی باید در حرکت تبلیغی، شناخت دقیقی از جهت‌گیری جریانات غربی داشته و به نوع غرب شناس باشند.
 
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی موج جدیدی را ایجاد کرد که قابل وصف نیست و تمام دشمنی‌ها با این نظام به دلیل تقابل با تمدن غربی است، لذا باید در این مسیر با انبوهی از هجمه‌ها و شبهه پراکنی‌ها هم آشنا شد و هم نسبت به پاسخ‌گویی به آن مجهز بود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش و پرورش را زیربنایی‌ترین مجموعه آموزشی و تعلیم و تربیتی کشور توصیف کرد و گفت: در حال حاضر طرح‌های متعددی همچون امین، روشنا و... در مدارس در حال انجام است لذا باید توجه داشته باشیم کسی که می‌خواهد برای این طرح وارد مدرسه شود چه توانایی‌ها و مهارت‌های فردی و دانشی دارد و این بسیار حائز اهمیت است. باید افرادی باشند که در اعماق ذهن و وجود دانش آموزان نفوذ کنند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه سازمان تبلیغات در این راستا اتفاقات خوبی در حوزه کنشگران رقم زده است، ابراز کرد: مدیر و معلمان باید پای کار انقلاب باشند و اگر این اتفاق رقم خورد بسیاری از اهداف تربیت کنشگران دانش آموز محقق خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه فعالیت، فرهنگ، تبلیغ و دین مردمی شود، بیان کرد: قم دارای ویژگی‌های خاصی است و اگر تحولی در قم صورت بگیرد موج آن تمام ایران را دربر خواهد گرفت.
 
آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات و حوزه هیچ فاصله‌ای در بنیاد‌های فکری ندارند، تأکید کرد: در استان قم باید نمونه‌ای از راهبری مشترک و متحد در امر تبلیغ دین، خلق کنیم.
 
وی با بیان اینکه اگر مساجد احیا شوند حداقل نیمی از مسائل فرهنگی ساماندهی می‌شوند، افزود: قم باید هزار مسجد فعال و تراز که سه وعده نماز در آن اقامه شود، داشته باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ظرفیت روحانیون خواهر و برادر بسیاری در قم وجود دارد، عنوان کرد: اگر نیمی از این جمعیت در مساجد حضور پیدا کنند، قطعا مساجد متحول خواهند شد.
 
https://farhang.masjed.ir/u/1auf
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید